Teaterfestivaler

Inspiration til teaterfestivaler mm vedrørende børn og unge

Aprilfestivalen afholdes forskellige steder hvert år i april. Alle billetter er gratis, og det hele arrangeres af Teatercentrum. Festivalen spiller mandag til fredag i og for den lokale kommunes institutioner, og i weekenden spilles for alle.

Horsens Teaterfestival – scenekunst for børn og unge afholdes hvert år i 3.weekend i september. Alle billetter er gratis, og de fleste forestillinger spilles i gåafstand i bymidten.

Amager Børneteaterfestival foregår hvert år i uge 42 (efterårsferien) i forskellige institutioner på Amager. Billetter kan købes. De fleste forestillinger er for de mindste børn.

Festival of Wonder – Silkeborg Dukketeaterfestival afholdes hvert andet år (ulige år) i og omkring Silkeborg. Her vises dukke-, objekt- og visuelt teater for voksne og for børn.

SWOP dansefestival – arrangeret af Åben Dans i Roskilde hvert andet år (lige år). Forestillingerne spiller i og omkring Roskilde