Kommisorium

Børne-, Unge- og Familieteaterudvalget (BUF-udvalget)

Udvalget, der består af Inge Risom, Ole Honoré og Palle Guldbrandsen, blev nedsat 27. maj 2016

Kommissorium 2018 -2020

Målet er at fremme teaterforeningernes interesse for at vise børne –, unge- og familieteater lokalt.

BUF-udvalgets opgave er at understøtte formidlingen af børne/ungdoms- og familieforestillinger af høj kvalitet – med særligt fokus på:

• at belyse de forskellige muligheder for at hente inspiration til børne/ungdoms- og familieforestillinger, som kan indgå i teaterforeningernes repertoire

• at synliggøre tilskudsmulighederne og deres fordele og ulemper i forhold til visning af børne/ungdoms- og familieforestillinger i teaterforeningerne (refusionsordning eller formidlingsstøtte)

• at støtte og rådgive teaterforeninger, der ønsker at samarbejde om formidling af børne/ungdoms- og familieforestillinger – f.eks. til at opbygge netværk, beskrive modeller for indkøb, modeller for samarbejde med lokale institutioner, eller modeller for gennemførelse af festivals rettet mod børn og unge

• at refusionsordningen anvendes i videst muligt omfang