Kommisorium

Kommissorium for den nedsatte gruppe vedrørende:

Navn på gruppen: Børne-, Unge- og Familieteaterudvalg (BUF-udvalg)

Gruppen nedsat: 27.05.2016

Gruppen består af: Inge Risom, Ole Honoré, Palle Guldbrandsen

Beskrivelse af gruppens kommissorium:

Målet er at fremme teaterforeningernes interesse for at vise børne –, unge- og familieteater lokalt.

BUF-udvalgets opgave er at understøtte formidlingen af børne-, ungdoms- og familieforestillinger af høj kvalitet – med særligt fokus på:

• At belyse de forskellige muligheder for at hente inspiration til børne/ungdoms – og familieforestillinger, som kan indgå i teaterforeningernes repertoire

• At synliggøre tilskudsmulighederne og deres fordele og ulemper i forhold til visning af børne/ungdomsteater i teaterforeningerne
(refusionsordning eller formidlingsstøtte)

• At undersøge diverse modeller for fremme af børne/ungdomsteater i kommunerne, som er understøttet / arrangeret af den lokale teaterforening. Der arbejdes her med refusionstøttede modeller

• At støtte teaterforeninger, der ønsker at samarbejde om formidling af børne/ungdomsforestillinger – f.eks. til at opbygge netværk, beskrive modeller for indkøb, modeller for samarbejde med lokale institutioner, eller modeller for gennemførelse af festivals rettet mod børn og unge

• At refusionsordningen anvendes i videst muligt omfang

Gruppen udarbejder referat af samtlige afholdte møder.