Oprettelse af en teaterforening

Danmarks Teaterforeninger er en upolitisk organisation for teaterforeninger samt andre turnéarrangører. Fælles for foreningerne er, at de ikke selv producerer forestillinger, men derimod formidler professionelle turnéforestillinger fra en lang række teaterproducenter.

En teaterforening bygger – ud over et lokalt engagement hos en kreds af personer – på et grundlag af lovregler og bestemmelser.

Danmarks Teaterforeninger giver råd og vejledning i forbindelse med etablering og drift af en teaterforening.

Kontakt Danmarks Teaterforeninger telefonisk eller via mail for yderligere oplysninger og hjælp til oprettelse af ny teaterforening.

Telefon:  35 35 48 46

Mail: post@dk-teaterforeninger.dk

Danmarks Teaterforeninger er en upolitisk organisation for teaterforeninger samt andre teaterformidlere og arrangører af turnéteater. Danmarks Teaterforeninger har 63 aktive medlemsforeninger, der med et årligt publikumstal mere end 200.000 er afgørende for formidlingen af kvalitetsteater uden for de store byer. Det er den enkelte teaterforenings primære formål at arrangere lokale opførelser af professionelt teater for alle aldersgrupper, mens Danmarks Teaterforeninger varetager teaterforeningernes fælles interesser og bistår dem på en række områder.