Ændringer vedr. Turnénetværket for Voksenteater

Underskudsdækningsordningen Turnénetværk for Voksenteater, populært kaldet Turnénetværket er ikke ændret, ud over at administrationen heraf også er lagt ind under den nye forening Turneteater.dk.

Det er således fortsat et netværk, som man skal søge om optagelse i, og det er fortsat netværkets medlemmer, der en gang årligt på et møde inden DT’s teaterseminar udvælger de forestillinger, der i den kommende sæson skal være omfattet af underskudsdækningen i Turnénetværket.

Også her skal de medlemmer, der ønsker at være omfattet af underskudsdækningen, registrere/booke de pågældende forestillinger på www.turneteater.dk under rubrikken Turnénetværket, ligesom underskudsdækning efterfølgende skal ansøges samme sted.

Som tidligere vil udbetaling af underskudsdækning under turnénetværket kun finde sted én gang årligt i maj/juni måned. Fristerne for indsendelse af anmodning om underskudsdækning vil blive offentliggjort på turnénetværkets hjemmeside.

Se nærmere om øvrige betingelser om indmeldelse og deltagelse i udvælgelsen og betingelser for underskudsdækning på www.turneteater.dk under rubrikken Turnénetværket.

Danmarks Teaterforeninger er en upolitisk organisation for teaterforeninger samt andre teaterformidlere og arrangører af turnéteater. Danmarks Teaterforeninger har 67 aktive medlemsforeninger, der med et årligt publikumstal mere end 250.000 er afgørende for formidlingen af kvalitetsteater uden for de store byer. Det er den enkelte teaterforenings primære formål at arrangere lokale opførelser af professionelt teater for alle aldersgrupper, mens Danmarks Teaterforeninger varetager teaterforeningernes fælles interesser og bistår dem på en række områder.