DT Standardkontrakt 2021/22

Husk at anvende den senest opdaterede version af DTs standardkontrakt, når du indgår aftaler om forestillinger for sæson 2021/22.

Du finder standardkontrakten her

Information om ændringer i DTs Standardkontrakt 2021/22

Ændringerne i den nye maj 2021-version C vedrører alene § 9.

I den tidligere version havde § 9 efterhånden fået et stort omfang. For overskuelighedens skyld er det nu ændret, således at § 9 er opdelt i § 9 A og § 9 B.

§ 9 A er den oprindelige bestemmelse om sygdom og force majeure.

Bestemmelsen i § 9 B vedrører COVID-19 og pandemi i øvrigt og vedrører myndighedsbestemte indgreb, der foretages på baggrund af reglerne i Lov nr. 285 af 27/2- 2021 om Epidemier.

Danmarks Teaterforeninger er en upolitisk organisation for teaterforeninger samt andre teaterformidlere og arrangører af turnéteater. Danmarks Teaterforeninger har 63 aktive medlemsforeninger, der med et årligt publikumstal mere end 200.000 er afgørende for formidlingen af kvalitetsteater uden for de store byer. Det er den enkelte teaterforenings primære formål at arrangere lokale opførelser af professionelt teater for alle aldersgrupper, mens Danmarks Teaterforeninger varetager teaterforeningernes fælles interesser og bistår dem på en række områder.