Ændringer vedr. Formidlingsordningens pulje 3

Fra 1. januar 2020 og med virkning fra sæson 2020/21 gælder følgende betingelser for at kunne opnå formidlingsstøtte:

1. Der skal søges støtte til minimum 3 forskellige professionelle scenekunstforestillinger.

2. Forestillingen skal opføres i teaterforeningens hjemkommune eller i nabokommunen.

3. Der kan maksimalt opnås formidlingsstøtte til 6 opførelser af samme forestilling i en given sæson.

4. Der ydes alene formidlingsstøtte til forestillinger, der udbydes til et publikum på mindst 20 tilskuere eller med en salskapacitet på mindst 20 pladser.

5. Formidlingstilskuddet kan maksimalt udgøre 90% af indkøbsprisen eksklusive moms for den enkelte forestilling.

Danmarks Teaterforeninger er en upolitisk organisation for teaterforeninger samt andre teaterformidlere og arrangører af turnéteater. Danmarks Teaterforeninger har 67 aktive medlemsforeninger, der med et årligt publikumstal mere end 250.000 er afgørende for formidlingen af kvalitetsteater uden for de store byer. Det er den enkelte teaterforenings primære formål at arrangere lokale opførelser af professionelt teater for alle aldersgrupper, mens Danmarks Teaterforeninger varetager teaterforeningernes fælles interesser og bistår dem på en række områder.