Dispensationer vedr. Formidlingsordningen og Refusionsordningen

Den 22. december underskrev Kulturministeren den nødvendige dispensation vedrørende formidlingsordningen hvorefter 25/75-modellen blev indført igen – denne gang for sæsonen 2021/22.

Samtidig meddelte kulturministeren også dispensation vedrørende Refusionsordningen for sæson 2021/22, således at kommunerne kan få refusion på 50%, selv om den pågældende forestilling er blevet aflyst.

Danmarks Teaterforeninger er en upolitisk organisation for teaterforeninger samt andre teaterformidlere og arrangører af turnéteater. Danmarks Teaterforeninger har 63 aktive medlemsforeninger, der med et årligt publikumstal mere end 200.000 er afgørende for formidlingen af kvalitetsteater uden for de store byer. Det er den enkelte teaterforenings primære formål at arrangere lokale opførelser af professionelt teater for alle aldersgrupper, mens Danmarks Teaterforeninger varetager teaterforeningernes fælles interesser og bistår dem på en række områder.