Teaterseminar 2019 - i Kolding

Teaterseminaret i Kolding i november 2018 havde rekordhøj deltagelse, og i den efterfølgede evaluering fik vi særdeles positive tilbagemeldinger fra både producenter og arrangører, der udtrykte stor tilfredshed både med faciliteter og afvikling.

DTs bestyrelse har på den baggrund revurderet sin tidligere beslutning om at placere årets seminar i Horsens og har truffet aftale med Comwell Kolding om at afholde Teaterseminar 2019.

Danmarks Teaterforeninger er en upolitisk organisation for teaterforeninger samt andre teaterformidlere og arrangører af turnéteater. Danmarks Teaterforeninger har 67 medlemsforeninger, der med et årligt publikumstal på ca. 250.000 er afgørende for formidlingen af kvalitetsteater uden for de store byer. Det er den enkelte teaterforenings primære formål at arrangere lokale opførelser af professionelt teater for alle aldersgrupper, mens Danmarks Teaterforeninger varetager teaterforeningernes fælles interesser og bistår dem på en række områder.