Formidlingsordningen (Billetkøbsordningen)

• Ansøgningsfristen lukker 22. oktober 2022
  • Ansøgere kan forvente svar i december 2022

Om Formidlingsordningen

Formidlingsordningen har til formål at reducere billetpriserne på teaterforestillinger, så man overalt i landet kan få mulighed for og råd til at gå i teatret. Formidlingstilskuddet giver teaterforeninger og kulturhuse m.fl. mulighed for at tilbyde publikum rabatfordele ved køb af teaterbilletter. Formidlingsordningen giver tilskudsmodtageren vide rammer for at målrette sin rabatstruktur i forhold til sit publikum.

Formidlingsordningens pulje 3 er særligt til turnerende teater og kan søges af  teaterforeninger, kulturhuse og andre arrangører af turnéteater.

Forestillingerne skal være godkendt som professionel scenekunst, enten ved at være produceret med støtte i henhold til Lov om scenekunst eller ved at være godkendt af Statens Kunstfonds Projektstøtteudvalg for Scenekunst.

Regnskabsåret for Formidlingsordningen følger teatersæsonen 1. juli – 30. juni.

Læs mere om Formidlingsordningens pulje 3 på Slots- og Kulturstyrelsens hjemmeside.

Adgang til menupunktet Vejledninger vedr. formidlingsordningen, herunder DTs vejledning til medlemsforeningens administrator, kræver login til DTs hjemmeside. Du finder det herefter under TILSKUDSORDNINGER efter menupunktet Formidlingsordningen.

Danmarks Teaterforeninger er en upolitisk organisation for teaterforeninger samt andre teaterformidlere og arrangører af turnéteater. Danmarks Teaterforeninger har 63 aktive medlemsforeninger, der med et årligt publikumstal mere end 200.000 er afgørende for formidlingen af kvalitetsteater uden for de store byer. Det er den enkelte teaterforenings primære formål at arrangere lokale opførelser af professionelt teater for alle aldersgrupper, mens Danmarks Teaterforeninger varetager teaterforeningernes fælles interesser og bistår dem på en række områder.